اخبار

✅قطع کردن صدا می‌تواند به شما کمک کند تا روی اطلاعات تصویری بیشتر متمرکز شوید/ بگذارید ویدیو ادامه پیدا کند و زمانی که احساس کردید باید تصویر قطع شود دکمه pause را بزنید. اینکار را تا زمانی ادامه دهید که روی یک فریم خاص بارها و بارها ایستاده باشید. این، همان نقطه‌ای است که غریزه شما نقطه کات زدن را گوشرد می‌کند

جلوگیری از Distort شدن صدا در Audition

یکی از مشکلات بزرگی که میتونه هنگام صدابرداری بوجود بیاد Distort شدن صداست

امروز یکی از بهترین روش جلوگیری از این Distort بشما یاد میدم که استفاده از محدود کننده است (Limiter)

هیستوگرام (Histogram) چیست؟!

هیستوگرام یا همان بافت نگار چیزی ست که اکثر عکاسان با آن سر و کار دارند اما متاسفانه اکثر آن ها از آن سر در نمی آورند! در این مطلب به تعریف هیستوگرام و شرح کارایی های مختلف آن می پردازیم و سعی می کنیم با ذکر مثال هایی زمینه  آشنایی بیشتر شما عکاسان را با این امکان دوربین تان فراهم کنیم.

رق کدک HQ با HQX در تصویر

فرق قابل مشاهده ای بین این دو نیست. این به معنای عدم برتری یکی بر دیگری نیست
  1. HQX بهتر از HQ  است
  2. HQ همیشه 8 bit است
  3. HQX همیشه 10 bit است
  4. حجم فایل HQX بیشتر از HQ است
  5. HQX Super بهتر از HQX است ولی تفاوت زیادی ندارند.
چگونه با ادیوس رایت دی وی دی داشته باشیم
طور کلی فرمت تصویر و تلویزیون ها به سه گروه اصلی تقسیم بندی میشوند
1-فرمت استاندارد: در این حالت تصاویر از دقت 720 پیکسل به صورت افقی و حداکثر 576 پیکسل به صورت عمودی برخوردارند که معمولا در تلویزیون های استاندارد دیده میشود.
این همان کیفیت فیلمهای dvd موجود در بازار است.
2-فرمت HD: در فرمت HD کاربر قادر خواهد بود تصاویر را با دقت 1280 پیکسل به صورت افقی و 720 پیکسل به صورت عمودی مشاهده کند که در این صورت کیفیت قابل مشاهده بهبود فراوانی می یابد.این فرمت را تحت عنوان HD Ready نیز می شناسند.
3-فرمت Full HD: در فرمت Full HD کیفیت تصویر به بهترین حد خود می رسد و کاربر قادر خواهد بود کوچکترین جزئیات تصویر را به راحتی مشاهده کند. در این فرمت تصویر حداکثر 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل به صورت عمودی قابل مشاهده خواهد بود. پس به همین علت به این نوع فرمت 1080 نیز اطلاق میشود که در کل نشان دهنده حداکثر پیکسل های تصویر در حالت عمودی است.
جشنواره شب یلدا
با عضویت در سایت ساحل میکس و خرید حداقل 2 محصول فقط تا تاریخ 5/10/95 ، از 40 درصد تخفیف شب یلدا برخوردار باشید
( در آخرین مرحله و تایید فاکتور در قسمت "کد کوپن تخفیف:" کلمه :Yalda تایپ شود تا تخفیف برای فاکتور شما لحاظ گردد
WWW.sahelMix.Ir
تفاوت مقدار روشنایی بین تاریک‌ترین نقاط و روشن‌ترین نواحی عکس که دارای جزئیات قابل تشخیص باشند. در برخی عکس‌ها نواحی تاریک یا روشن بعضاً دارای جزئیات هستند و در برخی قسمتها فاقد جزئیات یا بافت قابل تشخیص. محدوده دینامیکی عکس درواقع مشخص می‌کند که در عکس چه طیفی از روشنایی بین تاریک‌ترین قسمتهای حاوی جزییات تا روشن‌ترین قسمتها وجود دارد. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد، عکس دارای محدوده دینامیکی بیشتری است و در آن نواحی بیشتری در قسمتهای تاریک و روشن دارای جزییات قابل تشخیص هستند. واحد سنجش دینامیک رنج، EV یا Exposure Value است. این مقدار محدوده دینامیکی در وسایل و مدیاهای مختلف، متفاوت است. مثلاً دوربین‌های عکاسی دیجیتال SLR دارای دینامیک رنج حدود ۶-۸ و چشم انسان دارای دینامیک رنج ۱۴EV است.
ضریب برش چیست؟
ضریب برش اختلاف اندازه بین یک فریم فیلم ۳۵ میلیمتری و سنسور دوربین شما را توصیف می کند. به عنوان مثال، اگر دوربین شما یک ضریب برش ۲ دارد، به این معنی است که یک فریم فیلم ۳۵ میلیمتری دو برابر بزرگتر از سنسور دوربین شماست.
بر روی دوربین های دیجیتال مدرن، سنسورهایی با اندازه های مختلف نصب می شود. بهترین SLR های دیجیتال سنسورهایی دارند که هم اندازه با فیلم ۳۵ میلیمتری باشند، بنابراین ضریب برش آنها ۱ است (که به عنوان «فول فریم – full-frame» شناخته می شوند). در انتهای دیگر این مقیاس، دوربین های دیجیتال کامپکت سنسورهای بسیار کوچک، و ضریب برش بالای ۵ یا ۶ دارند. هر چه ضریب برش بیشتر باشد، اثر «زوم شدگی» برای یک فاصله کانونی مشخص قابل توجه تر می شود.
شما می توانید ضریب برش دوربین خود را با تقسیم قطر یک فریم ۳۵ میلیمتری بر قطر سنسور دوربین خود محاسبه کنید. این اعداد ممکن است کمی پیچیده و دشوار به دست آیند، اما خوشبختانه تولیدکنندگان دوربین، ضریب برش را در فهرست کتابچه راهنمای کاربر قرار می دهند تا در وقت شما صرفه جویی کنند.
فاصله کانونی موثر
همه اینها بسیار جالب هستند (یا شاید هم نیستند!)، اما وقتی شما بیرون در حال عکاسی، یا خرید یک دوربین یا لنز جدید هستید، چه تاثیری برای شما دارد؟ خب، این به شما اجازه می دهد تا بین لنزها و دوربین های مختلف مقایسه انجام دهید که در غیر اینصورت مقایسه آنها دشوار است.
دسته بندی محصولات
ارائه کنندگان
آخرین اخبارآرشیو اخبار...
کلیپ پریمیر جدید 29 شهریور 1402 389

کلیپ جدید ساحل میکس با 6پروژه زیبا تحت نرم افزار پریمیر تولید شده 

ادامه مطلب...
کلیپ جدید 1401 17 خرداد 1401 2333

کلیپ ساحل میکس 54 در بهار 1401 تولید شد 

ادامه مطلب...
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×