سبد خرید: (0) مورد
خوش آمدید, کاربر گرامی
شاخه ها
ارائه كنندگان
سبد خريد
 
0 مورد
مقایسه محصولات
محصولی برای مقایسه انتخاب نشده است!
ورود به سيستم
آدرس پست الكترونيك:
كلمه عبور:

کلمه عبورتان را فراموش کرده اید؟
هنوز ثبت نام نکرده اید؟
تگ محصولات
کاربردی ها




نماد اعتماد سایت


logo-samandehi

بارگذاری فایل در سرور سایت

جهت بارگذاری فایل  از این لینک استفاده کنید
آمار بازدید
fx-particel
پرداخت آنلاین
پرداخت از طریق کارت بانک های عضو شبکه شتاب

تاریخچه رتوش

خلاصه خبر:

تاریخچه رتوش

"رتوش" واژه ای فرانسوی است که در فرهنگ لغات دیسکسیونرفرانسه به معنای تصحیح کردن ،عالی کردن ،دقیق کردن برای عکس ،لباس وکتاب به کار می رود . مثلا نویسنده کتاب خود را "رتوش" می کند یعنی قبل از چاپ آن را بازخوانی وتصحیح 
می کند . این واژه در عکاسی سنتی به معنای اصلاح و ویرایش تصاویر از طریق ایجاد تغییراتی در سایه ها و برقراری توازن نور وکنتراست ودرعکاسی دیجیتال وفتوگرافیک به معنای ویرایش ،آرایش وگاهی تغییر ماهیت تصویر است.
ازآن جایی که فرایند رفع نواقص ومعایب قبل ازچاپ نهایی عکس برروی نگاتیو ویافایل های دیجیتال مورد تاکید مبحث رتوش می باشد،دراین کتاب رتوش راشیوه اصلاح نقایص منعکس شده برروی نگاتیو ویافایل های دیجیتال قبل ازچاپ نهایی عکس تعریف می کنیم وچون قصدداریم به تشریح فرایند رتوش در عکاسی سنتی وعکاسی دیجیتال بپردازیم درابتدا باگذرازرتوش دستی وآشنایی باابزارهاونحوه اجرای آن، درفصول آینده به تشریح جزئیات وآموزش رتوش دیجیتال خواهیم پرداخت.
تاریخچه رتوش به احساس زیبایی پسندی انسان برمی گردد و قدمتی مطابق باخلقت انسان دارد.انسان هادرتمام طول تاریخ برای زیباتر شدن چهره خود تلاش کرده اند و وجود آینه درتمام خانه ها موید توجه آدمی به زیبایی است.
فرانتس هانفشتانگل درسال 1855 میلادی عکسی رابارتوش وبدون رتوش به نمایشگاه جهانی پاریس عرضه کرد.
بدون شک در اولین عکس های پرتره دربیش ازیک قرن گذشته به دلیل کیفیت نازل عکس ها رتوش نقش مهمتری نسبت به عکس های امروزی داشته است به طوری که درعکس های دوره قاجار تلفیقی از عکاسی ونقاشی وگاهی هم خط نوشته وحاشیه نویسی در عکس ها دیده می شود ودلیل اصلی این هنرنمایی ها تلاش درجهت ارتقاء کیفیت بصری عکس ها می باشد اگرچه کیفیت و وضوح عکس های امروزی به هیچ عنوان قابل مقایسه با عکسهای گذشته نیست اما تلاش عکاسان ازگذر این همه توسعه تکنولوژی وابزارهای حرفه ای عکاسی متوقف نگردیده ورتوش در عکاسی پرتره وآتلیه ای هنوز هم یکی ازارکان مهم درمیزان مهارت وهنرمندی عکاسان محسوب می گردد.
رتوش دستی برروی نگاتیو را از محضر اساتید صاحب تجربه ای چون استاد سعید باقری، استادابراهیم سیفی، واستادهوشنگ رفیعیان که همگی عکاسان باتجربه وصاحب سبکی بودند آموختم.
علیرغم اینکه هرکدام ازاین اساتید از سبکی خاص برای رتوش عکس ها استفاده می کردند اما دقت، حوصله، تمیزکاری ، لذت بردن ازماحصل تلاش درحین انجام کار، پیروی ازاصول پایه رتوش وآماده سازی نگاتیو قبل ازرتوش فصل مشترک تمام این هنرمندان بود.

عکاسی پرتره ونورپردازی آتلیه. تالیف استادمحمد مهدی تدین موغاری واستادمحمدرضا پیل آرام. انتشارات حریم دانش

نور اولین شرط هر نوع ادراک بینایی است. در تاریکی مطلق ما نه فضا را می توانیم ببینیم ونه فرم و نه رنگ. نور تنها ضرورت فیزیکی نیست بلکه ارزش روان شناختی آن یکی از مهم ترین عوامل زندگی انسانی در همه زمینه هاست در روشتایی نور*عملکردها و معانی به صورت مشخص و متمایز تحقق یافته و واقعیت بر پرده ی چشم انسان شکل می گیرد اما در تاریکی ابهام موج میزند که باعث تجسم مفاهیم در ذهن مخاطب و انگیزه ای برای قوه ی تخیل انسان است به طور کلی می توان گفت :در روشنایی آنچه که هست نمود پیدا میکند و در تاریکی آنچه که نیست ولی میتواند باشد.

نور طبیعی با توجه به ظهورش در ساعات مختلف شبانه روز و موقعیت منطقه ای شخصیتی مختص آن زمان ومکان به خود گرفته و صور مختلفی را در آسمان و افق اقلیم های متفاوت می آفریند به طور مثال نور در کویر هرگز ماهیتی همچون نور در کوهستان را ندارد.

اگر دیدی ساختار سنج و تعریف شدنی به نور داشته باشیم می توان ساختار نور را به دو بخش تقسیم کرد.

1)منبع نور

2)پرتو هایی که از منبع نور به بیرون میروند

منبع مثل ظرفی نور را در خود جای داده و هر لحظه پرتو ها از آن لبریز می شوند .تاثیر و همپوشانی در دو سویه بین این دو جزء ماهیت نور را تشکیل میدهد . در واقع کیفیت و کمیت هر کدام از این بخش ها در شخصیتی که نور به فضا می بخشد تاثیز گذار است

متن کامل خبر:
آمار مربوط به این مطلب:
تعداد بازدید:352
نظرات
در این رابطه هیچ نظری توسط کاربران نوشته نشده است
بازگشت
کپی‌رایت © 2018 ساحل میکس